Lifestyle
Příběh značky: Historie značky Nike sahá do 60. let. Společnost vlastní několik patentů, modely vznikaly i během snídaně
Na kusech oblečení, sportovní obuvi a doplňků najdete oblíbené logo „fajfky”, která značí styl a osobnost. Značka je populární po celém světě, vidíte ji na různých sportovních turnajích, zápasech, oblékají se do ní nejvlivnější osobnosti.
Na kusech oblečení, sportovní obuvi a doplňků najdete oblíbené logo „fajfky”, která značí styl a osobnost. Značka je populární po celém světě, vidíte ji na různých sportovních turnajích, zápasech, oblékají se do ní nejvlivnější osobnosti.
Sportovní móda by byla jiná, kdyby v ní značka Nike nefigurovala. Společnost byla založená již před několika desítkami let a na poli módy a doplňků čerpá z dlouholeté tradice. Podívejte se, co stálo za jejím vznikem a jaké celebrity ji oblékají.
Kam sahají její začátky?
Značka byla založena již v roce 1964, ale pod jménem Blue Ribbon Sports. Zakladateli byli trenér lehké atletiky William Bowerman a jeho žák, student obchodní akademie, Phil Knight. Bowerman trénoval i olympijský tým USA v roce 1972, byla to velmi výrazná osobnost a věnoval se každému sportovci na maximum, pokud v něm viděl potenciál.
Motivace, soutěživost, dravost – to jsou hodnoty, které nakonec předal i do firmy, a značka Nike se jimi vyznačuje. Poslání Nike podle Billa je „Přinášet inspiraci a inovace každému sportovci světa”. Distribuce tenisek pod původní značkou probíhala na začátku pouze v Japonsku.
Dynamika, úspěch, vítězství
Společnost mění název na Nike v roce 1971. A co vlastně znamená? Je to odvozenina od řecké bohyně vítězství. Swoosh, jak se říká logu, symbolizuje dynamiku, úspěch a vítězství. V roce 1972 navazuje Nike spolupráci s tenistou Ilie Nastase. Stal se oficiální tváří sportovní značky, takže se musel vzdát hraní v teniskách jiných značek.
Rok 1974 přinesl pro oba zakladatele klíčový moment. Během nedělní snídaně se totiž zrodil nápad na nové technologické řešení a vznikl nový model tenisek zvaný Nike Waffle Trainer. Podrážka těchto bot připomíná gofr. O pět let později si Nike nechává patentovat vzduchové polštářky v podrážce.
Tím se zajistí dokonalé odpružení, dynamický krok a celkové pohodlí při chůzi. U konstrukce této podrážky byl Frank Rudy, zaměstnanec NASA. V roce 1982 se objevuje model Nike Air Force, za tři roky podepisuje smlouvu s obuvní firmou Micheal Jordan, který dostává prostor na svou vlastní korekci. Air Jordan milují fanoušci basketu po celém světě.
Slogan, který si každý zapamatuje
Netrvalo dlouho a tenisky se postupně dostali do celého světa. Nike má jednoduchý slogan „JUST DO IT”, na který vlastní ochrannou známku a vznikl v roce 1988. Úspěšná marketingová kampaň odstartovala značce rychlý nástup, a to nejen v oblasti sportu, ale také životního stylu.
90. léta se kolekce značky rozšířila o streetwarové oblečení a obuv. Zároveň firma navázala další důležité a významné spolupráce se sportovci, jako je Andrea Agassi, Michael Schumacher nebo Eric Canton. V roce 1999 zemřel jeden ze zakladatelů společnosti, Bill Bowerman.
Ekologická kolekce i klasika pro sportovce
Značka se snaží neustále posouvat dopředu a nabízet svým zákazníkům to nejlepší. Nike na začátku nového tisíciletí přebírá Converse za více jak 300 mil. USD. Ekologická kolekce Nike Considered se neobvyklé stává velmi oblíbenou a mezi lety 2008-2012 přináší nová technologie modely Flywire a Flyknit. Také tyto se stanou hitem, a to nejen mezi sportovci, ale také sneakerheady.
Značka ale nezpomaluje ani v posledních letech. Každou sezonu můžete v obchodech vidět jejich modely, zkoušejí reedice úspěšných modelů, vyrábí doplňky, oblečení, a stále se snaží o tom, být vidět. Jejich produkty jsou kvalitní, nabízejí nejlepší materiály, skvělý design a neustálý rozvoj.
V České republice na značku Nike nedá dopustit například Bára Špotáková, Milan Baroš nebo Tomáš Rosický. Společnost Nike obléká také tenisové hvězdy, a to již od samého začátku. U Nike je vidět, že se nemusí vymýšlet nic složitého, aby to dobře fungovalo. Čtyřpísmenný název, jednoduchý logo, slogan, který se dobře pamatuje. To je všechno, co je k úspěchu potřeba.
Zdroj: AD Sport, Sneakers Tenisky, 50style
-
Filmy a seriálypřed 1 dnem
Vánoce na TV Nova: Program plný pohádek, filmových hitů a ikonických speciálů
-
Autapřed 2 dny
Nejděsivější nehoda ve Formuli 1: Svodidla se stala pro jezdce gilotinou
-
Reality showpřed 1 týdnem
Má Clash of the Stars lepší podmínky než Oktagon? Bojovník si postěžoval na směšnou výplatu, kterou tuzemská jednička nabídla
-
Reality showpřed 1 týdnem
Zrádci: Nicole má novou kolegyni, Alenka stále povídá a Tuňák má jeden projev za druhým