Spojte se s námi


Novinky

Dietrich Mateschitz je pryč. Energetický nápoj Red Bull ale žije dál

Publikováno

dne

Spoluzakladatel Red Bullu Dietrich Mateschitz opustil tento svět ve věku 78 let, když prohrál svůj boj s rakovinou. Zanechal za sebou ovšem velký příběh, který změnil život mnoha sportovcům po celém světě. Pojďme si cestu rakouského businessmena trochu přiblížit.

Vše odstartovalo v Thajsku, kam Dietrich Mateschitz odcestoval. Kvůli problémům se spánkem, když absolvoval pracovní dlouhé cesty, ale vyhledal pomoc a tehdy se poprvé seznámil s nápojem Krating Daeng od prodejce léčiv Chaleoa Yoovidhyay.

Rakouský obchodník byl tímto nápojem tak moc nadšený, že se rozhodl přivést ho i na západní trh a tak vznikla společnost Red Bull, do níž investoval 500 000 dolarů, druhou půlku investoval již zmíněný Yoovidhya.

To se psal rok 1984 a o tři roky později už vzniká slavný slogan „Red Bull vám dává křídla“, který se postupně rozletěl do celého světa. Po expanzi do USA v roce 1997 prodával Red Bull už na jeden milion plechovek denně.

Jeden z klíčových faktorů úspěchu tohoto energetického drinku je ten, že produkce jedné plechovky vyjde společnost Red Bull na 0.09 dolaru, zatímco ji dokáží prodat za 1.87 dolaru.

Díky tomu, že Red Bull skutečně dokáže dodat tělu energii a na několik hodin ho „probudit“, což je často využíváno i řidiči, začali ho velmi rychle pít především studenti, kteří si brzy uvědomili jeho velmi dobrou chuť ve spojení s vodkou.

Jeden z prvních marketingových cílů tak byly studentské koleje a párty. Mnozí si jistě vzpomenete na auto Wolswagen Beetle s plechovkou Red Bull na zadním kufru, které objíždělo všechny možné akce.

Poté se ale Mateschitz přesunul do světa sportu, zejména toho extrémního, který mu pomohl rozšířit se po internetu a sociálních sítích rychlostí blesku. Pro Red Bull se stalo nemožné výzvou, což dokázala i mise Stratos, když Felix Baumgartner seskočil z výšky 39 kilometrů.

V roce 2019 dokázal Red Bull prodat 7.5 miliard plechovek, což jim přineslo značný výdělek, přičemž hned třetinu investoval zpět do marketingu.

Red Bull ale samozřejmě není pouze o prodeji energetického nápoje, i když tvoří drtivou většinu jeho příjmů, alespoň tedy prozatím. Již nyní vlastní společnost několik fotbalových klubů, přičemž se zaměřuje především na práci s mladými talenty. Dále zastupuje mnoho sportovců a týmů a nemalou součástí úspěchu je i mediální produkce.

Zdroj: Youtube, Wikipedia, Athletic Interests

Oblíbené