Spojte se s námi


Zajímavosti

Olympijská kolekce Jana Černého razí Čechům díru do světa, doma budí rozpaky

Olympijské hry v Paříži ještě ani nezačaly a Češi se už stihli zařadit mezi světovou špičku. Mezinárodní olympijský výbor totiž zařadil český trenčkot mezi sedm nejlepších kolekcí na světě. V Česku jsou ale reakce zcela opačné.

Publikováno

dne

Olympijské hry v Paříži ještě ani nezačaly a Češi se už stihli zařadit mezi světovou špičku. Mezinárodní olympijský výbor totiž zařadil český trenčkot mezi sedm nejlepších kolekcí na světě. V Česku jsou ale reakce zcela opačné.

Když dostal Jan Černý, mladý a moderní módní návrhář, možnost navrhnout design, bylo dopředu jasné, že se letošní olympijská kolekce nebude ubírat konzervativním směrem.

A jak se předvídalo, tak se také stalo. Ambiciózní návrhář se do kolekce vrhnul s vervou a za cíl si vytyčil, aby Češi na letošních olympijských hrách vyčnívali z davu. Kombinace netradičních materiálů oblečení a odvážných módních prvků nakonec zařadila český trenčkot mezi úzkou špičku všech zemí na světě.

Češi si kolekci nezamilovali

Mezi nominací MOV, kde se zařadilo Mongolsko, Haiti, Francie, Velká Británie, Španělsko a Mexiko tak můžeme letos vidět také Českou republiku. Přestože však ve světě česká kolekce sklízí velký úspěch, u nás doma je spíše terčem negativních komentářů.

Návrhářská intuice Jana Černého kopírující nejmodernější světové trendy se tak s konzervativním českým duchem příliš nesetkala. V anketách na internetu a sociálních sítích se zhruba 80% Čechů vyslovilo, že se jim kolekce nelíbí.

Samotný návrhář si však za svým výtvorem stojí a s částečným nepochopením veřejnosti nejspíš počítal. „Nikomu svůj názor nenutím, samozřejmě netvrdím, že je pro všechny. Kolekce je výraznější, současně si nemyslím, že by to byl šílený kostým, který by byl nevkusný nebo nesoučasný. Splňujeme vše, co se v současnosti v módě děje,“ prohlásil.

Termoaktivní nylon mění barvu

Jan Černý patří ve světě mezi inovativní návrháře a sám často své nápady čerpá z Francie – kolébky světové módy. Rád experimentuje nejen s detaily a střihy, ale i se samotnými materiály oblečení.

Při loňském uvedení na trh jeho nové značky JAN SOCIÉTÉ například do svých kolekcí zakomponoval termoaktivní nylon, který při styku s pokožkou mění barvu. Pracoval třeba také s třívrstvým aluminiovým plátnem, díky kterému se oblečení stává lépe tvarovatelné.

Jak už bylo řečeno, s mírou nevole u domácího publika se muselo počítat. Přestože se i úroveň oblékání Čechů postupně zvyšuje, k trendům světové módy, které bývají často kontroverzní, má Česko stále daleko.

Marketingová bomba

Domácí kritika olympijského oblečení navíc není zdaleka nic nového a takřka v pravidelných intervalech se neustále opakuje. Vzpomeňme například na olympiádu v Londýně v roce 2012, kdy pobouření u části Čechů vzbudily zářivě modré gumáky. I v tomto případě se názory se světovými návrháři nestřetly.

Ať už se vám však nový trenčkot českého olympijského týmu líbí, nebo ne, nad celou událostí leží jiná věc – marketing. A ten sklidil stoprocentní úspěch. Design české kolekce zkrátka nezapadl a těsně před startem samotných olympijských her jej řeší prakticky celá republika.

Diskuze o módě se však chýlí ke svému konci. Již 26. července začne slavnostní zahájení 33. letních olympijských her v Paříži. Již za pár okamžiků tak bude moci každý novou kolekci ohodnotit na vlastní oči. Těsně předtím, než celý národ začne fandit českým sportovcům a hnát je za medailemi. Hodně štěstí!

Zdroje: Idnes, Seznam Zprávy, CNN Prima.

Oblíbené