Spojte se s námi


Ekonomika

Připraví nás umělá inteligence o práci? Která odvětví jsou největším terčem?

Umělá inteligence (zkráceně AI) se dnes stává stále větším tématem v nejrůznějších průmyslových odvětvích. Umí se rychle učit a dělat věci, které jsme dřív mohli vykonávat jen my, lidé. To by však mohlo mít velký vliv na náš osobní i pracovní život. Může to být pro lidstvo problém? Měli bychom se mít více na pozoru?

Publikováno

dne

Umělá inteligence (zkráceně AI) se dnes stává stále větším tématem v nejrůznějších průmyslových odvětvích. Umí se rychle učit a dělat věci, které jsme dřív mohli vykonávat jen my, lidé. To by však mohlo mít velký vliv na náš osobní i pracovní život. Může to být pro lidstvo problém? Měli bychom se mít více na pozoru?

V tomto článku se podíváme na to, v kterých odvětvích by umělá inteligence mohla nahradit lidskou práci a kde by nám naopak mohla být nápomocná.

Automobilový průmysl
V automobilovém průmyslu už roboti hodně pomáhají a lze si poměrně jednoduše představit, že by celé továrny skončily bez lidí. Umělá inteligence by mohla řídit výrobu, plánovat opravy a údržbu, nebo dokonce navrhovat nové produkty a systémy.

Zdravotnictví
Dalším oborem je zdravotnictví, kde by AI mohla sloužit jako “bezchybný” lékařský asistent, který nikdy neodpočívá a nikdy se neunaví. Umí analyzovat zdravotní záznamy, pomáhá určovat diagnózu a teoreticky i navrhovat léčbu. 

Zvlášť v oblasti radiologie by mohla lékařům mohla AI hodně pomoci – algoritmy by mohly posloužit k vyhodnocování snímků a pomoci lékařům v diagnostice. 

Bankovní a finanční sektor
Velká revoluce by mohla přijít i v bankovních a finančních službách. Algoritmy umělé inteligence jsou dobře využitelné pro zefektivnění obchodování. AI se v tomto odvětví již používá jako nástroj pro hlídání rizik a hledání podvodů. 

V podstatě si můžeme umělou inteligence představit jako vysoce kvalifikovaného bankéře, který nonstop sleduje dění na trhu a dokáže tvořit poměrně přesné prognózy.

Zákaznický servis
A co oblast zákaznické podpory? AI zde pomáhá jako pracovník, který je tu pro nás nonstop a dokonale mluví několika jazyky. Virtuální asistenti se již nějakou dobu využívají k tomu, aby pomáhali řešit dotazy zákazníků a pomáhat jim s nejrůznějšími problémy. Dokážou i poměrně dobře odhadnout, co zákazník bude potřebovat na základně jejich posledních dotazů a historie vyhledávání.

Logistika
V neposlední řadě bude AI hrát důležitou roli v logistickém průmyslu. Umělá inteligence by nejspíš dokázala řídit dodávky, efektivně plánovat cesty, nahradit práci dispečerů a dokonce i řídit autonomní vozidla.

Závěrem lze jen říct, že ačkoliv má umělá inteligence jistý potenciál nahradit určité role a úkony, neznamená to nutně konec lidské práce. Budeme se muset zkrátka začít učit nové dovednosti a rozvíjet schopnosti, které umělá inteligence nedokáže, jako je třeba kreativita a emoční inteligence.

zdroje: Forbes.com, Medium.seznam.cz

Oblíbené