Spojte se s námi


Celebrity

TeploKrajčo,Tlustej a ošklivej chlapeček nebo kufry do Osvětimi. Slavné osobnosti spouští kampaň proti nenávisti

Skandální kampaň hejt není názor, Lucie Vondráčková, Richard Krajčo a další hvězdy v šoku z brutálních urážek. Tvůrci seriálu Iveta a dokumentárního triptychu Málo mě znáš spolu s neziskovou organizací Nevypusť duši a TV Nova spouští šokující kampaň. Kampaň odhaluje drsné a urážlivé hejty mířené na známé tváře. Kreativní producent Matěj Podzimek a producentka Maja Hamplová chtějí tímto projektem varovat veřejnost před devastujícím účinkem nenávistných komentářů na lidskou psychiku.

Publikováno

dne

Slavné osobnosti spustily kampaň hejt není názor, která odhaluje drsné a urážlivé hejty mířené na známé tváře. Kreativní producent Matěj Podzimek a producentka Maja Hamplová chtějí tímto projektem varovat veřejnost před devastujícím účinkem nenávistných komentářů na psychiku.

Tvůrci série Iveta a dokumentárního triptychu Málo mě znáš, se spojili s neziskovou organizací Nevypusť duši a TV nova. Spolu pak vytvořili novou kampaň s názvem Hejt není názor. Kampaň upozorňuje na to, že každý se může stát předmětem hejtu a také že nenávistné urážky mají negativní dopad na psychiku.

O spotu

Ve spotu se setkávají s nenávistnými hejty na svoji osobu herci a zpěváci jako Richard Krajčo, představitel Zdeňka Macury v sérii Iveta, Petr Uhlík, představitel sériového vraha Hojera ze seriálu Metoda Markovič, Lucie Vondráčková, představitelka Soni ze seriálu Ulice. Dále pak ve spotu můžete vidět Karla Šimka, Veroniku Čermák Mackovou, Radka Banku s manželkou Veronikou, publicistu Filipa Titlbacha a Tomáš Seana Pšeničku.

Do natáčení se zapojila i nezisková organizace Nevypusť duši, která se zabývá prevencí o psychické zdraví. Ředitelka organizace Bára Pšenicová uvedla „Negativní a útočné komentáře na sociálních sítích můžou výrazně ovlivnit naši duševní pohodu. Mnohdy s nimi nemůžeme nic udělat, nijak se jim bránit, ochránit se před nimi. Slova mohou léčit i ubližovat. Neberme si to osobně a řekněme si o pomoc, když na to nechceme být sami.“.

Nezisková Organizace Nevypusť duši

Marie a Tereza, dvě studentky z Anglie, se rozhodli zbořit mýti o duševním zdraví a zvednout informovanost v České republice. Po návratu z Anglie v roce 2015 spustili kampaň na Facebooku, která velice rychle získala obrovský zájem veřejnosti. Rok na to spolu založili neziskovou organizaci Nevypusť duši

Díky dlouhodobé podpoře partnerských organizací, firem a soukromých dárců dnes přinášejí prevenci do škol po celé republice. Nevypusť duši se během 7 let stala uznávanou organizací, která odborně informuje o psychickém zdraví. Navíc také poskytuje praxi budoucím pracovníkům a angažuje se o reformu v péči o psychické zdraví.

Tvůrci kampaně

Za kampaní stojí kreativní producent TV Nova Tomáš Podzimek a producentka Barletta Productions Mája Hamplová. „Po třech letech práce na sérii Iveta a dokumentu Málo mě znáš jsme za tím vším chtěli udělat místo tečky vykřičník,“ říká autor spotu a kreativní producent Matěj Podzimek a dodává: „Je jasné, že Ivetě Bartošové už pomoct nemůžeme. Ale můžeme a chceme upozornit alespoň na to, že podobné útoky, kterým kdysi čelila, musí dnes snášet jiní. Inspirovali jsme se proto zahraničním formátem a oslovili ty, o kterých jsme věděli, že se jim něco podobného děje, že jim to vadí a že jsou ochotni o tom mluvit. Byl bych moc rád, kdybychom si všichni uvědomili, že hejt není názor. A že když na někoho plivnu, tak to nevypovídá nic o něm, ale jen a jen o mně.“.

Producentka Maja Hamplová vysvětlila že, cílem spotu je dát slovo obětem veřejného zájmu a konfrontovat hejtry s tím, že jejich slova mají reálný dopad na lidi. „Chceme dát slovo obětem veřejného zájmu tím, že je necháme, bez dalšího komentáře, veřejně předčítat nahlas to, co oni sami musí číst potichu a o samotě,“ řekla k tomu producentka. „Chceme konfrontovat křiklouny a anonymní hejtry s tím, že adresátem jejich frustrace je živý člověk. Dost možná s podobnými starostmi a závazky, jaké mají oni sami. Věříme, že je důležité dotyčným agresorům ukázat, že s tímto přístupem mohou totožné situaci v dohledné době čelit oni sami nebo jejich děti,“ dodává Hamplová.

Hlavní cíl kampaně

Kampaň Hejt není názor zdůrazňuje důležitost široké veřejnosti o duševním zdraví a usiluje o to, aby se součástí každodenního života. Tvůrci doufají, že jejich snaha povede k větší osvětě o škodlivosti nenávistných komentářů a přispěje k lepšímu psychice ve společnosti.

Spoty si můžete prohlédnout zde. Podpořte kampaň hashtagem #hejtneninazor na sociálních sítích. Pouze společně můžeme změnit prostředí online světa a přispět k vytvoření respektujícího prostředí pro všechny.

zdroj: TV Nova, Nevypusť duši, Barletta Productions

Oblíbené